Vi trækker i en ny slutspilstrøje til de næste to kampe

Når vi søndag spiller ude mod FC Fredericia, og når vi på torsdag tager imod Vendsyssel FF, trækker vi i en helt ny slutspilstrøje. De kampbårne trøjer vil efterfølgende blive solgt på auktion.

Det bliver med lyseblåt hjerte og navyblå trøjer, at vi kæmper om NordicBet Liga-point i de to næste kampe.

Vi er stolte af både vores hjemme- og udebanetrøje, men vi vil i samarbejde med Sport24 også give vores fans mere fedt merchandise at vælge imellem, og det gør vi nu med en særlig slutspilstrøje i et helt unikt design.

I tæt samarbejde med det lokale reklamebureau GRASSAT har vi skabt en – synes vi selv – vanvittig fed trøje, som adskiller sig fra de tidligere trøjer, men som ligger helt i tråd med klubbens visuelle udtryk.

Direktør i Sønderjyske Fodbold, Markus Kristoffer Hansen, er begejstret for den nye trøje.

– Jeg synes, den er vildt fed, og jeg kommer også selv til at hoppe i trøjen til de to kampe. Vi har kickstartet samarbejdet med Sport24, hvor der lige nu er masser af nyt merchandise, og denne trøje er et godt eksempel på, at vi sammen nytænker tingene. Vores fanscene vokser, og vi vil gerne give noget igen til dem, der trofast støtter op om holdet, og denne trøje vil forhåbentligt give nogle gode minder fra et fedt slutspil, siger Markus Kristoffer Hansen.

Det er Thomas Bjerregaard Bonde fra reklamebureauet GRASSAT, som i forvejen arbejder tæt sammen med Sønderjyske Fodbold, der står bag designet på den nye trøje.

– Jeg synes i al beskedenhed, at resultatet er blevet særdeles vellykket. Vi ville gerne lave en trøje, som skilte sig ud fra alle øvrige anden- og tredjetrøjer, klubben har haft, og dermed skabe en unik trøje, som fansene forhåbentligt vil trække i med stor stolthed.

– Den navyblå grundfarve symboliserer loyalitet, styrke og tillid, som i den grad er nogle begreber, der gennem sæsonen har præget alt omkring klubben. Det grundlæggende designelement er de to streger, der går på tværs af trøjen, som er taget fra klubbens visuelle udtryk i denne sæson, og derfor nærliggende at bruge til netop en slutspilstrøje for at holde fast i den røde – eller lyseblå i dette tilfælde – tråd i den visuelle kommunikation, siger Thomas Bjerregaard Bonde.

De nye slutspilstrøjer kan købes hos sport24.dk, og ved torsdagens hjemmekamp på Sydbank Park kan de købes i fanshoppen.

Det har også været et stort ønske fra mange fans, at de kampbårne trøjer kommer på auktion, og det vil ske med de nye slutspilstrøjer efter hjemmekampen mod Vendsyssel FF. Her vil pengene fra auktionen blive allokeret til ungdomsarbejdet på klubbens akademi.

– Vi har lyttet til fansene, der har ønsket at få mulighed for at købe en matchworn trøje. Det får de mulighed for her, og samtidig vil de støtte ungdomsarbejdet i klubben. Sønderjyske Fodbold er til for hele landsdelen, og derfor er både samarbejdsklubber og ikke mindst akademiet en vital del af klubben. Arbejdet med de mange unge mennesker kræver mange ressourcer, og der er er brug for al den støtte, vi kan få. Derfor håber vi også, at mange vil støtte op om vores trøjeauktion, hvor pengene er øremærket ungdomsarbejdet i klubben, siger Markus Kristoffer Hansen.

Trøjerne vil komme på auktion på matchwornshirt.com, og vi vil senere informere om flere detaljer omkring auktionen.

Del denne nyhed:

Seneste nyheder