Mød manden bag logoet: Masser af hjerteblod i opgaven

 Det er Thomas Bjerregaard Bonde fra GRASSAT Reklamebureau, der har ført pennen i tilblivelsen af det nye Sønderjyske Fodbold-logo. Som fan af klubben har opgaven været helt speciel for sønderjyden.

Thomas Bjerregaard Bonde fra GRASSAT Reklamebureau har gennem flere år samarbejdet med Sønderjyske Fodbold om klubbens grafiske udtryk, men det var alligevel en speciel opgave, han blev forelagt, da det i efteråret stod klart, at Sønderjyske Fodbold skulle have nyt logo.

Som en af klubbens trofaste samarbejdspartnere kom han hurtigt ind i processen, og snart blev det klart, at det var ham, der skulle føre pennen i tilblivelsen af det nye Sønderjyske Fodbold-logo.

Sønderjyden er selv stor fan af Sønderjyske Fodbold, og det har derfor været en helt særlig opgave at få lov til at være med i hele processen og designe logoet i tæt samarbejde med klubben og med en anden sønderjysk grafiker, Lasse Betzer fra hummel, som sparringspartner.

Han er selv meget tilfreds med det endelige resultat – både som fan og grafiker – men han har naturligvis været spændt på modtagelsen.

– Det kan godt være, at jeg selv er tilfreds, og alle, der har været med i processen, er glade, men det var med hjertebanken, at logoet blev offentliggjort. Det kommer tæt på, når det er hjerteklubben, du har lavet et logo for. Det havde været nemmere, hvis det var for en klub på Sjælland eller Bornholm, hvor det kun er din professionelle stolthed, der er på spil, men her er der også masser af hjerteblod i det, så det har været en helt speciel oplevelse, siger Thomas Bjerregaard Bonde.

Logoet har været nogle måneder undervejs. Der er løbende blevet vejet og voteret. Men på det sidste møde i slutningen af januar blev der givet håndslag på, at vi var i mål med et logo, der rammer plet på klubbens identitet og historie.

– Det har været en rigtig god proces. Der har været nogle ønsker fra klubben i forhold til udseende, indhold og elementer, og vi har arbejdet hårdt på at få det til at spille optimalt. Der har været forskellige retninger, men vi er landet et sted, som føles helt rigtigt for os alle.

– Vi har taget udgangspunkt i historien i landsdelen, og vi har formået at lave en nyfortolkning af amtsvåbnet i Sønderjylland. Det er en slags nyfortolkning af våbenskjoldet med løverne, hvor vi har forfinet det og gjort det mere nutidigt uden at gøre det for moderne. Det er en superfin balance, men jeg synes, den er landet det rigtige sted, siger Thomas Bjerregaard Bonde.

Sønderjyske Fodbold takker Thomas Bjerregaard Bonde og GRASSAT Reklamebureau for et fortrinligt samarbejde omkring det nye logo.

Del denne nyhed:

Seneste nyheder