På resultatsiden var det op og ned i den forgangne sæson i U19 Ligaen, men der var rigtig mange positive ting, vi kunne tage med i en stærk række.
Af Michael Ehrhorn-Fernow
Kalenderen siger sommer, og for mange hold er det lig med sommerpause.
Det er nu også tilfældet for vores U19-drenge, der rundede liga-sæsonen af med 2-2 på hjemmebane mod FC Nordsjælland. Den efterfølgende straffesparkskonkurrence vandt vi, og det blev til yderligere et point.
U19 kan se tilbage på en sæson med mange gode takter, selvom vi havde et udfordrende efterår. I foråret er det dog blevet til en del sejre.
Faktisk syv af slagsen, når man regner de kampe med, vi har vundet efter straffesparkskonkurrence ved uafgjort.
Vi har taget en snak med U19-træner Niklas Vincentz om sæsonen, der er gået.
Bedste i mange år
– Jeg kigger først og fremmest tilbage på den mest ligeværdige U19-liga, jeg kan huske. Alle har mere eller mindre slået alle, lyder det fra Niklas Vincentz.
Af samme grund var efteråret hårdt ved os resultatmæssigt, for selvom der var mange kampe, hvor vi lå til point, tippede meget over til modstanderne.
Der var dog gode takter, og det må man bestemt ikke glemme:
– Gennem hele året har vi på mange underliggende parametre præsteret den bedste sæson i U19 ligaen i mange år. Vi har i højere grad spillet kampene på vores præmisser, og på et overordnet plan har vi været glade for det udtryk vi har haft, udtaler Niklas Vincentz.
Cheftræneren fremhæver desuden, at holdet har lukket for mange mål ind, men at offensiven virkelig har sprudlet.
Vi skal finde hinanden
Sommerpausen er nu over os, men det betyder bestemt ikke, at det hele ligger stille. Heller ikke på U19.
Der er nemlig mange ting, man kan tage med fra den overståede sæson og videre hen mod den næste, understreger Niklas Vincentz.
– Vi skal tage vores topniveau med henover ferien, og så skal vi hæve vores bundniveau. Vi har for mange perioder, hvor vi falder ud, og det bliver man straffet på.
Og så er sommeren altid lig med udskiftninger i truppen.
– Vi skal have sammensat en ny U19-trup, og den gruppe skal finde hinanden både på- og udenfor banen. Ellers ser jeg meget lyst på næste sæson, siger Niklas Vincentz.





