Talentnyt: U17 sejrede flot med hattrick i Esbjerg

Weekenden bød på duel i det vestjyske, og her blev det til en dejlig sejr i U17 Ligaen.

Af Michael Ehrhorn-Fernow

I weekenden var der lagt op til flere spændende kampe, da vi drog vestpå til Esbjerg for at møde EfB i U19, U17 og U15 Ligaen.

Det blev til tre point med hjem i bussen i det ene af opgørene, som vi her samler op på.

God anden halvleg ikke nok

Det blev desværre til et nederlag på 1-0, da U19 tørnede sammen med EfB.

I første halvleg havde vi det svært, hvor vi manglede kvalitet, når det skulle blive farligt for alvor. Værterne scorede efter en halv times spil, og så kunne de gå til pause foran.

I anden halvleg fik vi god kontrol på kampen, og vi spillede en masse på Esbjergs banehalvdel. Igen manglede det sidste dog for, at det blev helt farligt, og udligningen udeblev desværre.

U19 har nu to uger uden kampe, inden det den 22. maj gælder AaB på udebane. Kampen på AaB’s anlæg fløjtes i gang klokken 16.00.

Schøler sprudlede i stærk præstation

I U17 Ligaen var der også kamp i Esbjerg, og her lykkedes det os at snuppe en herlig 3-1-sejr efter et hattrick fra Jeppe Hedemann Schøler.

I første halvleg var vi dygtige både med og uden bold, og det gav pote med en scoring rundet 21 minutters spil. EfB udlignede dog kort efter, og selvom vi var bedst, var det 1-1 ved pausen.

I anden halvleg fortsatte billedet. Vi var gode i mange af spillets faser, mens vi fik holdt Esbjerg fra fadet. To scoringer fra Jeppe Hedemann Schøler i slutfasen gjorde, at vi tog en fortjent sejr på 3-1 og et stærkt hattrick med hjem.

U17 skal til Aalborg for at møde AaB onsdag den 20. maj klokken 18.00.

Op og ned vestpå

Det startede så godt men vendte desværre, da U15 i Esbjerg tabte med 5-2.

For det startede virkelig godt, og i de første 20 minutter var vi i den grad ovenpå. Alfred Dirksen bragte os foran, inden Sebastian Gormsen øgede til 2-0.

Derfra tog Esbjerg desværre styringen og kom tilbage, og med to hurtige var det 2-2 ved pausen.

I anden halvleg scorede hjemmeholdet to gange på ti minutter, og med endnu en scoring i slutfasen sluttede det 5-2.

U15 spiller lørdag den 16. maj på hjemmebane mod Brøndby IF. Der er kampstart på Stadionvej 12.30.

Del denne nyhed:

Seneste nyheder

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag de største nyheder og information omkring vores hjemmekampe.