Vores talenter var i aktion nordpå, da AaB tog imod i seneste runde. Opgør der bød på en dejlig sejr til U17.
Af Michael Ehrhorn-Fernow
Sæsonen lakker mod enden de fleste steder, og for vores talenter kører vi også på de sidste dampe i øjeblikket.
I seneste runde gik turen mod nord og mod Aalborg, og herfra kom der tre point med hjem i bussen.
God anden halvleg ikke nok
I U19 Ligaen duftede vi et comeback i forsommerluften, men det var AaB, der tog de tre point gennem en sejr på 3-1.
I første halvleg var værterne klart bedst, og vi havde det svært. Det betød også, at vi desværre måtte gå til pausen bagud med 3-0.
I anden halvleg fandt drengene rigtig gode takter frem, og Enis Zeqiri kom på tavlen med en god scoring. Herfra havde vi chancer for at bringe os yderligere tilbage, men det forblev ved den ene reducering trods godt spil.
Sæsonens sidste kamp i U19 Ligaen venter torsdag den 28. maj, når vi tager imod FC Nordsjælland på hjemmebane. Kampen spilles klokken 16.00 på kunstgræsbanerne på Stadionvej.
Tre pinde på kontoen
U17 var også på besøg på AaB’s anlæg, og her blev der leveret en gennemført god præstation, der gjorde, at vi tog en fortjent 3-1-sejr med hjem.
Vi kom buldrende ud til kampen og satte os på tingene, og kampen var under et kvarter gammel, da Jeppe Hedemann Schøler bragte os foran.
Vi havde chancer til mere i en stor første halvleg, hvor AaB alligevel fik udlignet på et uheldigt selvmål. Dermed var det 1-1 ved pausen.
I anden halvleg kom vi igen fremragende ud, og der blev gået til stålet. Hussein Khalil bragte os tilbage i spidsen, inden Oliver Klarup øgede til 3-1.
Vi fortsatte dominansen og kørte sejren hjem, og der var tale om en gennemført fornem præstation i det nordjyske.
U17 har stadig tre kampe tilbage. Den næste spilles onsdag den 3. juni, hvor vi tager imod AC Horsens. Kampen spilles på kunstgræsbanerne på Stadionvej i Haderslev klokken 18.00.
Skarpheden manglede
I sæsonens tredjesidste kamp var også U15-drengene i Aalborg, og her blev det desværre ikke til udbytte. AaB vandt nemlig kampen med 2-0.
AaB var bedst i første halvleg, hvor de dominerede, og hvor vi havde svært ved at komme ind i kampen. Defensivt stod vi dog imod, og vi gik til pause bagud med en enkelt.
I de første 20-25 minutter af anden halvleg var vi bedst, og der var gode chancer for at komme tilbage. Den sidste skarphed manglede dog i hjemmeholdets felt.
I stedet lukkede AaB kampen i slutfasen med en scoring til cifrene 2-0, der også blev det endelige resultat.
Sæsonens næstsidste kamp i U15 Ligaen spilles den 3. juni, når drengene tager imod AC Horsens. Det gør de klokken 18.00 på kunstgræsset på Stadionvej i Haderslev.





